torsdag 11 april 2013

Träningslyx


Tidig upp stigning idag, för att skicka iväg Anna och lilleman till Huddinge sjukhus. Detta gjorde även att jag fick lite tid till träning på morgonen. Så jag passade på att köra ett tröskelpass på trainern. En timme på tröskel blev det och det kändes riktigt bra. Sen lyxade jag till det med ett andra träningspass efter jobbet. Då blev det naturliga intervaller på MTB:n. Spurtade max upp för alla backar, spurterna blev mellan 20 sekunder och 2 minuter långa, med riktigt hög puls. Trevligt trött blev jagJ


Nu ikväll kom Erik förbi med sin cykel som behövde en justering av växlarna. Lät ju som ett lättare uppdrag, men vad fel jag hade. Höll på att bli helt galen innan vi fick ordning på växlarna. Inget ville funka och hur jag än justerade och skruvade så ville det inte funka till 100%. Vi hittade flera små orsaker som vi kunde åtgärda en efter en och tillslut ville det fungera bra. Det är helt otroligt vad det kan strula när man försöker ställas in växlar och andra gånger funkar det direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar