måndag 22 april 2013

Sommarens schema


Den här veckan tänkte jag börja med sommarens träningsschema. Det är inget strikt schema som jag kommer följa slaviskt utan mer ett riktmärke som jag skall försöka följa. Det är ju inte så lätt att få till träningen som man planerat när man har familj, jobb, hus och vovve. Så träningsplaneringen blir mer av en önskelista än en lista som skall följas slaviskt. Fördelen med att ha ett fritt schema är ju att det ibland kan bli mer träning än planeratJ.

Så planen för sommaren ser ut som följer:

Måndag- teknikträning eller löpning 
Tisdag- 4x4 eller liknande vo2max träning
Onsdag- Tröskel
Torsdag- vo2max (gärna backe)
Fredag- vila
Lördag & Söndag- Ett tröskel pass och ett 4x4 pass, eventuellt tävling.

Så eftersom jag nu följer detta schema så slaviskt, blev det ett teknikpass idag. Jag cyklade runt en timme på enduro spåren på Mellingeholm. Geggigt och fint. Ett par svårare nedfarter hittade jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar