söndag 18 mars 2012

Träningsrace


Idag var det min tur att anordna ett träningsrace här i Norrtälje. Extra kul blev det när det dök upp flera duktiga åkare ifrån Stockholm. Banan som jag hade lagt blev tuffare än vad jag trodde när jag tränade på den.

Lite kort från mitt race idag: Kom iväg skapligt och hade rygg på Gunnar uppför första backen och när vi svänger in i skogen. Inne i skogen får ganska snart Micke F, Ville och Gunnar en lucka och jag hamnade i en grupp med Stefan Hilke och Jesper Andersson. Tror sen att Jesper gör ett misstag så jag och Stefan får en lucka. Vi kör tillsammans fram tills det är tre varv kvar då Stefan får en lucka som jag inte orkar täppa igen. Känner av bristen på distansträning och orkar inte hålla tempot hela racet. På sista varvet kommer Jesper tillbaka och försöker komma om mig men jag lyckas hålla honom bakom mig och i sista utförskörningen går han om kull och jag kan cykla i mål ohotat på en 5 plats. Får anses vara ok då jag inte har kört någon tävling i år och känslan var hyfsad. Bör kunna komma igång mer och kunna köra ytligare lite fortare.


Skitigt idag

Dagens resultat blev:
Micke Flockhart 57,30min
Ville 59,00
Gunnar Töjren 59,03
Stefan Hilke1,02,00
Johan Norin 1,02,20
Jesper Andersson 1,02,40
Johan ck08 -1 varv
Fredrik Hammarström -1 varv
Irma Grape
Stefan Larsson

2 kommentarer:

  1. Om det ändå varit ett varv till ;) haha Riktigt fin bana!

    SvaraRadera
  2. Ja tur att träningstävlingarna bara är en timme :)

    SvaraRadera