söndag 25 mars 2012

Keps cup Täby


Igår var det första deltävlingen i keps cup. Täby MTB var det som arrangerade och dom hade gjort en flack men bitvis ganska teknisk bana. Jag kom iväg skapligt i starten och hamnade efter ett varv i en grupp med Jesper Andersson och Stefan Hilke och strax före oss låg Simon Galle. Jesper och Stefan hade ett högt tempo och jagade upp varandra så jag kände att jag inte kunde hålla deras tempo och valde att ta mitt eget och hoppades på att någon av dem skulle bli trött. Efter några varv kom jag ikapp Stefan igen och gick om och förbi direkt. Körde in på en 6 plats och det får räknats som godkänt. Jag saknar tävlingsfarten i benen. Har försökt analysera vad jag kunde ha gjort annorlunda under racet och bara kommit fram till att det var framför allt farten som fattas. Får se om jag kan hitta farten under tävlingarna som kommer framöver.





Idag har det varit två års kalas här hemma och träningen har varit att köra 600 kg sand till en sandlåda på baksidan av huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar