tisdag 30 juli 2013

Osnabbt att vara ball!

Då min 32 tänders singelklinga inte ville fungera som den ska, så har jag meckat tillbaka dubbel klingorna. Har länge kört med bara en klinga och känt mig nöjd med det, men efter att ha bytt till 29 tums hjul har jag känt att utväxlingen ofta blir lite för tung. Var skapligt nöjd med en 32 klinga fram men då kedjan bara hoppar av så är den inget alternativ just nu. Så med mina två ny gamla klingor begav jag mig till skidbacken för backträning. Det blev tio olika vändor upp till toppen. Det som var lite spännande att se var att tiderna var samma eller något bättre och ansträngningen något lägre än när jag har kört med en klinga. Så ibland får man inse att man inte blir lika snabb som de stora killarna bara för att man kör med samma saker som de.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar