fredag 12 juli 2013

Räddaren i nöden

Då var det dags att rapportera om ytterligare en träningstävling. Den här gången var det jag och John Larsson som hade fixat till den gamla MTB banan på nordrona. Nu var det John som drog det stora lasset och jag får lägga den största äran på att banan blev superbra på honom. Tävlingen gick som vanligt jag försöker hänga på Gunnar och orkar i ett varv, innan jag tvingas slå av på farten. Detta är inte den bästa taktiken, men jag vill ha bra träning och vänja mig vid den högre farten som Gunnar håller. Har en bra bit kvar innan jag kan utmana honom på riktigt.


I övrigt så har träningen blivit ett 4x4 pass i måndags och ett 10/20 sekunders pass i tisdags. I går blev det ingen träning då jag var helt slut efter en hel dag med klippning av häcken runt vårat residens. Var bara centimetrar från att meja ner ett fågelbo med häcksaxen. Så vi fick rycka ut och hjälpa tillbaka de små fågelungarna till boet. Dom hade nog hoppat ut boet i ren förskräckelse när jag kom med den stora bullrande mördar maskinen. Idag skall det bli lite mindre trädgårdsfix och lite mer träning istället J.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar