söndag 27 oktober 2013

Mellingeholms cross

Igår var det dags att dra igång CK Norrtäljes cross serie för detta år. Jag hade knåpat ihop en bana i Mellingeholmsparken. Banan visade sig bli ganska långsam och kanske lite för stökig för en cross tävling men helt cykelbar och jag tyckte att det var en kul bana. Jag fick strul med bakväxeln under mastervarvet och kunde inte köra med de lättaste växlarna under tävlingen. Lyckades ändå hänga med Gunnar de första två varven och sedan tappa några meter varje varv. I mål var jag en minut efter Gunnar. På eftermiddagen skruvade jag lite på bakväxeln och kom fram till vad som strulade. Mellan bakväxel och växelörat sitter det en bricka på den grova bulten, den brickan hade gått sönder och ramlat av. Detta gjorde att plattan, för justerskruven som spänner bort bakväxeln från kasseten, satt löst och gjort att justerskruven gått av. Hänger ni med? Hur som så är bakväxeln kapput.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar