söndag 24 februari 2013

Borg MTB XC


Idag var det dags för tränings race hemma hos Gunnar, som hade fixat till en grym bana. En skottad slinga upp och ner på kullen där han bor. Nu var jag helt värdelös i det hala underlaget, fick släppa iväg Ville och Stefan redan på första varvet och dom fick snabbt en stor lucka. Dock så lyckades jag köra bättre och bättre ju längre loppet gick och körde skapligt jämt med Stefan(Ville hoppade av pga. sjukdom) på den andra halvan av loppet. Det var en kul bana som utmanade tekniken och det är något som jag måste jobba mer på. Kommer lägga ganska mycket tid nu i vår på att förbättra tekniken. Idag kände jag mig inte tillräckligt trött efter loppet, då jag inte kunde köra tillräckligt fort i skogen. Kul var det också att testa nya cykeln idag. Kändes riktigt bra även om det finns detaljer som ska fixas till.


Snott från Gunnar och mer bilder finns här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar