måndag 1 oktober 2012

Träningsplan oktober-december

 Så här ser planen ut för de närmaste månaderna. Kände att det var tid att styra upp träningen igen för att kunna lyfta sig en nivå nästa år. Målet nästa säsong är att förbättra mitt hittills bästa resultat i SM som är en niondeplats. För att nå dit kommer jag styra upp träningen bättre samt se till att det blir fler tävlingar, både träningstävlingar och riktiga tävlingar.

Måndag        Vila
Tisdag           4X4min (löpning eller cykel)
Onsdag          Löpning backe (7-8 x 3 min)
Torsdag         Tröskel 3x10 min + styrka på testcykel
Fredag           Vila
Lördag           4x4 (cykel)
Söndag          Tröskel 60 min (cykel, löpning eller skidor)

Detta är grundplanen som jag kommer försöka följa (inte alltid det går som småbarnsförälder) och om det finns tid lägga till lite bonuspass. Har även planer på att köra lite tuffare veckor under vintern då det blir fler pass, återkommer mer om det när en sådan vecka dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar