lördag 22 december 2012

Barn och träning....


Små barn och träning går inte alltid hand i hand, om barnet är njursjukt blir det inte direkt bättre!

I torsdags precis när jag skulle byta om till träningskläder, spyr lilleman ner både sig, sin mor och sängen. Så det blev till att ta rätt på det och sen fanns varken tid eller ork att träna.
I går kväll hade han över 40 graders feber och kvällen gick åt till att pyssla om honom. Lite styrketräning klämde jag dock in sent på kvällen.


Idag försökte jag mig på ett träningspass mitt på dagen när Anna var ute på stan och lilleman sov. Dock ringde telefonen ett par gånger och efter ca 20 minuters cykling vaknade lilleman. Satte honom framför tv:n och hoppade upp på cykeln igen. 10 minuter senare var det bajs i blöjan och jag gav upp träningen. Skulle ta igen det nu i kväll, men våra njurläkare tyckte vi skulle åka ner till akuten för att ta lite prover på lilleman. Nere på akuten är dem livrädda för denna njurtransplanterade tvååring så dom vågar knappt ta i honom. Vi fick förklara för dem att de bara behövde ta prover och att våra läkare tar alla beslut. När proverna var tagna ville akutläkaren köra ner oss till Huddinge i ambulans. Men härdade föräldrar ringde till Huddinge och fick tillåtelse att åka hem istället. Känns inte nödvändigt att åka dit för en förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar