torsdag 31 mars 2016

Vår och rabarberblogg 2016

Just nu sitter jag här och känner att förkylningen jag har känt varit på väg ett tag nu har börjat bli värre. Fast jag tycker inte vi ska fokusera för mycket på det (ignorerar man förkylningen så måste den väl försvinna?). Istället tar vi och tittar tillbaka på de underbara vår dagar som varit. Träningen har flyttat ut och livet börjar komma tillbaka överallt.


Sen måste vi ju fortsätta med den omåttligt populära följetongen rabarberbloggen. Så här der det ut just nu och vi satsar på rabarberpaj innan april är slut. 




Dålig bild men den föreställer en hel massa örnar. Var ute och tränade men när jag kom fram till ett kalhygge såg jag en havsörn och stannade till för att titta på den. Upptäckte två stycken till som svävade över kalhygget. Ganska snabbt började det dyka upp fler och fler örnar och tillslut kunde jag räkna till 14 stycken havsörnar som svävade över samma kalhygge. Där blev jag kvar ett bra tag och träningen blev sisådär den dagen, men det var det värt. Några dagar senare var det två havsörnar som hade ett rejält slagsmål över vårat hus. Det är kul att det bara blir fler och fler örnar för varje år, ståtliga djur. 


Den här fina bron fick jag balansera över på ett av träningspassen :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar