måndag 12 augusti 2013

KM helg

Nu lägger jag av, har nått toppen på min karriär som cyklist! Äntligen har jag lyckats vinna ett KM i CK Norrtälje! Vi börjar dock med lördagen då det var KM i XCO ute vid lundabadet. Mina ben kändes bra, men det gick inte tillräckligt fort för det. Fick inte till tekniken helt och Stefan som kan banan utan och innan kunde glida ifrån mig och jag fick nöja mig med en 6 plats totalt och en 3 plats på KM. Det kom flera bra cyklister utifrån till start vilket är kul och ger en möjlighet att mäta sig med andra.






I söndags var det dags för KM i långlopp. Jag, Gunnar och Stefan fick snabbt en lucka till övriga cyklister och höll ihop fram till Lohärad där jag och Stefan fick en lucka till Gunnar. Vi kände nog böda att det var något lurt med att Gunnar släppte och att han nog snart skulle komma farandes och lägga in en hård stöt. Så ingen av oss vågade köra på stenhårt utan vi höll ett jämt och lagom hårt tempo. Det dröjde dock lite längre än vi trott innan Gunnar kom ikapp i Malsta. Här börjar slut delen på banan som är lite mer kuperad och kurvig. Gunnar la in flera attacker men jag kunde gå med hyfsat lätt och la in en egen attack när ni kom in på motionsspåret med cirka 1,5 km kvar. Gunnar orkade dock komma ikapp, så jag sparade de sista krafterna till spurten som jag lyckades ta. Så nu är jag äntligen KM mästare! Det är stort ;)



1 kommentar:

  1. Grattis bra kört! Men jag tycker nog att du kan vänta med att lägga av. Du kan ju försöka ta ett KM på Lvg oxå :-)
    /Robban

    SvaraRadera