torsdag 1 augusti 2013

Blött och grävlingar

De senaste träningspassen kommer nog inte gå till historien som de trevligaste, men dom är gjorda i alla fall. I tisdags kväll regnade det och jag orkade inte köra på rullen. Så jag snörade på mig löparskorna och gick ut för att springa. Väl ute var det spöregn och storm. Ångrade redan mitt val, men det blev 50 minuter löpning i detta underbara väder ändå. Löpningen blev korta intervaller typ 15/15 sekunders, körde inte med klockan utan sprang två lyktstolpar och joggade två. Igår var det full fart med städning av hela huset och klockan han bli 22 innan jag kom ut och träna. Det blev åtta stycken 30 sekunders spurter. En av intervallerna fick ett extra igångdrag då en grävling tyckte det var en bra idé att springa ut framför mig. Fast det är väl så grävlingar jobba?, med tanke på hur det brukar se ut längs vägarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar