tisdag 20 augusti 2013

Kanske inte hos alla

Igår kväll hände en sån där grej som nog inte händer i alla familjer. Jag kom in i köket och hittar lilleman halvt liggandes på köksbordet. Jag ber honom sätta sig ordentligt på stolen, så att han inte ramlar ner. När han då börjar rätta till sig och lyfter magen från bordet, ser jag en blöt fläck under honom. Har han lekt med vatten? Det finns ju inget på bordet dom innehåller vatten!? Han fortsätter att resa sig upp och när han nästan sitter ordentligt så börjar en vattenstråle spruta från ungen!? En ganska rejäl stråle på typ 5mm och var kommer de vattnet ifrån? Det finns ju inget vatten här! Hinner jag tänka innan jag kommer på vad det är som händer. Det är hans gastrostomiknapp som lossnat, så jag springer fram och sätter handen för hålet, lyfter ner ungen på golvet och ropar på Anna. Under tiden har vi lyckats spruta ner unge, bord, stol, stolsdyna, golv och hund som sov under bordet. Så det blev till och storstäda köket och duscha både unge och hund. Tur att det inte händer så ofta;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar