torsdag 2 maj 2013

Jag och Magnus Uggla!


Nu sitter jag här igen och mår illa och Anna tycker inte synd om mig… Jag körde 10 stycken spurter upp för en backe ute på Nordrona.  Det tog lite drygt en minut att ta sig upp och pulsen blev minst sagt hög J.



I övrigt så har det blivit ett 4x4 pass i tisdags och i går var det tränings race. Jag kom fyra, men kände redan från början att jag inte hade det sista lilla i benen. Det finns nog flera förklaringar till detta. Att skallen inte var inställd på 100% race kan vara en, att jag lagt om träningen för att bli bättre på MTB är nog en annan. Av erfarenhet vet jag att jag tappar slätdrag när jag går ner i vikt, men blir bättre uppför. Uppförskörning är ju betydligt viktigare i MTB än slätdrag. Även avsaknaden av distanspass känns när man kör landsväg…bla bla bla kul var det hur som J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar