söndag 5 augusti 2012

Dubbla silver!


Då var det dags att sammanfatta några dagars träning och tävlande. Började med att springa ett 30 minuters pass ute på Ramsö i tisdags. Blev en hel hög med korta intervaller i fint kvällsväder.


På onsdagen körde jag 4½ timme fina stigar ute på Bogesundslandet. Helt fantastiskt fina stigar och en hel hög med utmärkta leder finns det där ute.



Torsdagen blev det lite MTB träning ute på Ramsö med en kortare bana på tomten. Fokus låg på teknik så banan innehöll en hel del svårigheter.

Vila i fredags och i går var det samling vid Lundabadet för KM i XCO. Jag var med och höll tempo första delen av tävlingen för att sen bli tvungen att släppa när Gunnar och Tommy O höjde farten. Fick ge mig mot Jesper A också och rullade i mål på en tredje plats (Tommy fick cykelstrul) och tog silver i KM.


Idag stod det KM i långlopp på schemat. Gunnar vann och jag kom trea idag igen efter att ha förlorat spurten mot Jesper A och ett till KM silver var fixat. Kändes bra idag och lite surt är det att vi körde fel och inte lyckades komma ifatt Gunnar. Får fundera hur jag ska lyckas få ett guld nästa år ;)


Måste bli snabbare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar