söndag 12 augusti 2012

Cykelvasan 2012


I torsdags bar det av upp till Sälen för att köra Cykelvasan. Vi tog det lugnt upp och turistade lite. 


Förra året tyckte vi att det var lite stressigt att komma upp kvällen före och valde därför att åka upp på torsdagen för att få fredagen att ta det lugnt på uppe i Sälen. Blev lite titt på cykelmässan och arrangemangen runt vasan. Lilleman gillade allsången för barn, den var dock lite läskig i början. Jag var även tvungen att göra ett sista minuten inköp av ett par nya skor då mina gamla spruckit i sulan. Inte kul men nöden har ingen lag.


Själva loppet gick bra, startade i mitten av start grupp ett och lyckades jobba mig upp några placeringar i första backen.  Kände att jag låg skapligt till då även Erik Wickström och Mattias Lundqvist var med i min grupp. Tempot var högre i år än i fjol så det var bara att försöka hänga med i gruppen. C:a halvägs in i loppet började jag tappa tryck i framdäcket, så det var lite spännande ett tag om jag skulle kunna ta mig till mål utan att stanna och fylla på luft. Var lite kämpigt i kurvorna på slutet men jag kom i mål utan att ha behövt stanna. Var ordentligt sliten på slutet men orkade hänga på min grupp ända in i mål. Kom i mål på 112:e plats och på tiden 02:58:45, det får jag vara nöjd med efter denna usla vår och att bara vara 11 minuter efter segraren känns inte helt fel. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar