torsdag 24 maj 2012

Färsna


Igår började jag med att springa 30 minuter innan frukost med hunden. Efter frukosten åkte jag och lilleman till Färsna 4H gård för att träffa andra barn och pappor från öppnaförskolans pappaöppet. Lilleman gick runt och tittade på djuren, som var ganska läskiga. Han vågade dock klappa både hästen och geten. Hönorna var dom läskigaste djuren på hela gården., tackar vet jag snälla och söta djur som rottweiler tycker lilleman.

Jag vågar faktiskt!

 Närmare än så här vågar vi inte gå den sabeltandadekaninen!

 Nu ska vi titta på traktorer!


 Om jag skall ha en porsche så ska jag ha en sån här J

På eftermiddagen drog jag ut för att köra intervaller med MTB:n. Körde en bana kring Porshanken här i Norrtälje. Det var en ganska flack med hyfsat teknisk runda som tog knappa 6 minuter att köra. Jag körde 4 intervaller med ca 2 minuter vila i mellan. Då jag ville få upp farten och känslan i kroppen att köra fort i skogen. Varvtiderna blev: 6:02, 5:49, 5:42, 5:46. Det fanns saker att förbättra på varje varv men känslan var bra och jag kunde jobba på de saker som jag märker att jag har trappat lite när det blir mycket trainer träning. Efter intervallerna blev det lite rull i skogen för att träna lite teknik. Men missade timingen grovt när jag skulle lyfta upp bakhjulet över en sten och fick ett rejält genomslag. Punkan kom så klart som ett brev på posten. Fy f-n vad med mygg det är i skogen just nu. Var tvungen att jogga bort till en äng och ställa mig dör för att byta slag och som inte helt ovanligt är så fick jag en ny punktering 10 minuter senare och då var det bara att rulla hem med tomt bakdäck. 1:30h blev passet.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar