lördag 22 november 2014

Cross KM

Idag var det dags för ck Norrtäljes cross KM i Grind. Vi var rätt många som kom till start. Gunnar hade fått till en rolig bana som var både snabb och som hade långsamma tajta kurvor. Underlaget var hyfsat blöt och det blev lite halt i vissa kurvor. I starten drog Micke Flockhart iväg som väntat. Fast jag och Gunnar försökte hänga med i ca två varv innan luckan blev för stor. Efter det körde jag och Gunnar ihop ett par varv innan jag försökte mig på ett ryck. Det höll i drygt ett varv innan Gunnar kom ikapp igen. Då la jag mig på hans rulle och väntade på det berömda Gunnar rycket, men det kom aldrig och jag kände att jag kunde köra lite fortare i kurvorna. Så med ca 10 minuter kvar ryckte jag igen och fick en lucka som jag kunde hålla till mål. Tvåa på tävlingen och klubbmästare. Var denna form kommer ifrån vet jag inte då träningen inte är på topp och en hel del skräpmat åker ner i magen just nu. Hur som var det riktigt kul idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar