söndag 7 september 2014

Långlopps KM

Igår var det långlopps KM för CK Norrtälje och som regerande mästare var målet med dagen att lyckas försvara den titeln! Vi var tio stycken som rullade iväg från Färsna gård, men redan på första stigen var vi bara fem kvar och på slutet av den stigen körde Jonka sönder pedalen. Så större delen av racet var det jag, Stefan, Anders och Gunnar som turades om att försöka köra ifrån varandra. Det var först strax innan Syninge som jag, Anders och Stefan fick en lucka på Gunnar och vi orkade hålla den fram till Malsta där Stefan och Anders släppte mig och jag försökte köra solo till mål. Tyvärr tror jag det blev en blandning mellan oförmåga att växla tempo och rädsla att köra slut på mig. Tempot blev därför för lågt och Gunnar och Anders kom i kapp när det var fem sex kilometer kvar. Det blev lite avvaktande körning de sista kilometerna, där vi kände på varandras krafter och jag bestämde mig för att ha täten in i sista backen för att inte riskera att hamna bakom någon. Trots lite kramp känningar de sista kilometerna, så lyckades jag ta hem spurten och blev LL KM mästare ytligare ett år;) Efteråt blev det trevligt fika på Färsna gård. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar