måndag 30 juni 2014

Ränneslättsturen

I lördags eftermiddag begav sig jag och Anders från klubben ner till Eksjö för att köra Ränneslättsturen. Det var första gången jag körde Ränneslättsturen fast jag har tävlat på cyklat i 23 år. Tråkigt för mig att jag har missat denna tävling för den var ju kul. Mycket stig och helt utan de där långa tråkiga grusvägs sträckorna, bara tillräckligt för att peta i sig lite dricka och något att äta. Jag lyckades  hålla Anders efter mig till någon stans mellan 2 och 1,5 mil kvar, då kom han ikapp mig och vi cyklade tillsammans fram till 1 mil kvar då jag var tvungen att släppa och ta mitt (långsamma) tempo in i mål. Är ändå nöjd med loppet, höll mig till planen och körde så hårt jag kunde även om jag inte orkade hela vägen in i mål, formen är inte bättre än så just nu. Helgens höjdare måste nog vara milkshaken på Max i Mjölby efter racet. Den var inte fel den J.

 Vårt gigantiska rum!




MUMS!


Idag var det dags att sätta sig i bilen igen. Denna gång bar det av in till Astrid Lindgrens Barnsjukhus för några besök med lilleman. Efter sjukhusbesöken tog vi en tur ut till Drottningholm och spanade in hur Kungen bor och efter det rullade vi vidare upp till Sigtuna. Där vandrade vi runt lite och tog en fika på Tant brun. Riktigt mysig dag!




Snurrigt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar