måndag 31 mars 2014

Blixten McQueen och sura gubbar

Det blev ingen keps cup för mig denna helg, utan istället hade lilleman fyra års kalas för släkten i lördags. Anna hade slitit som ett djur under dagen och bakat en Blixten McQueen tårta. Det var bara det att det blev lite svårt att försöka övertala lilleman att vi fick skära sönder och äta upp Blixten McQueen. Till slut lyckades vi övertala honom och tur var det för god var den också!



I går när vi i våran lilla familj var ute och gick en promenad i i det fina vår vädret, ringde Annas bror Eric och ville ha lite hjälp med att ta sig hem. Hans cykel hade gått sönder utåt Spillersboda, så jag och lilleman hoppade in i bilen så fort vi kom hem och åkte ut mot Spillersboda. När vi kom fram till Eric så stod han vid en brygga och fram till bryggan var det en liten gräsplätt. Bra tänkte jag och backade in på denna gräsplätt, för att inte blockera då vägen som vi åkte på var smal. Jag hade precis hunnit ut ur bilen och släppt ut lilleman när det kom en gubbe älgandes från ett hus på andra sidan vägen. Han gormade och skrek och tyckte vi var idioter som stod på hans mark. Vi skulle flytta bilen med det samma och vi förstörde hans gräsmatta!! Det kändes som en totalt överdriven reaktion, att bli så totalt rabiat på en gång och framför allt när det finns ett litet barn med. Dock tjänar det inget till att tjafsa med griniga gubbar, så jag hoppade in i bilen och flyttade den, även om gubben tyckte det tog allt för lång tid (typ 5 sekunder). När vi var klara så kunde jag inte låta bli att retas lite, så jag önskade gubben en trevlig helg, hoppade in i bilen och drog i väg en riktig rivstart (tja så mycket riv start man kan göra med en Volvo V70) på grusvägen utan för hans hus. Ha ha vilka liv vissa lever, eller så har han ett bra liv då detta var de största problemet han hade!?...


Lite träning har det blivit. Om en lite lugnare än vanligt då jag har inte har känt mig hundra. Har en konstig hosta som jag inte vet vad det är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar