fredag 10 januari 2014

Trasig

Phu trötta ben just nu. När man har varit sjuk så länge som jag har varit denna vinter får man vara lite försiktig med att börja träna för hårt. Det kan straffa sig i längden och det ända man får är trötta och sega ben. Tävlingen i måndags tog hårt på min otränade kropp så tisdagen ägnades istället för träning åt att köpa en ny cykel. Tyvärr inte åt mig själv, utan åt Eric. Fast det är nästan lika roligt att välja delar åt någon annan som det är åt sig själv ;) I onsdag förstörde jag en cykel. Det var min älskade scott racer som gav upp. Jag har väntat ett tag på att den skall kasta in handduken. Den har hängt med i 9 år nu och varit flitigt använd. Men en liten tår blir det i alla fall då det har varit en kul cykel att cykla på. Han köra 5x6 minuter på tungaväxlar innan den gav upp. Igår försökte jag mig på ett 4x4 pass med två 30 sekunders spurter innan. Det kändes extremt trögt redan från första tramptaget och fyra minutsintervall nummer tre gick bara inte att genomföra. Försökte två gånger att köra den, men benen ville inte. Så jag avbröt träningen där och vilar idag för att förhoppningsvis ha mer ork i helgen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar