onsdag 15 januari 2014

Rekord träning

Nytt rekord! Igår satt jag lite över tre timmar och cyklade på trainern. Så länge har jag aldrig orkat sitta där förut. Lite över två timmar har funkat sen har det varit totalt psykbryt. Den här gången skulle jag sitta och ta fram en massa plugg material och läsa in mig lite på det (jag ska läsa en kurs på universitetet nu i vår). Så jag höll mig sysselsatt med både dator och iPad, vilket hjälpte och jag orkade sitta och hålla ett bra distanstempo i dryga tre timmar. Distans på trainer är bra då det är varmare än ute och det blir ett jämt och konstant motstånd hela tiden. Fast det är 1000 gånger trevligare att cykla ute. I måndags var det 5x6 minuter på tungt motstånd som gällde och benen börjar kännas bra igen efter en lugnare helg.

Gårdagens distansmat: Banan, apelsin och småspik för den rätta hårdhetens skull!


För er som missade det så såg jag att min gamla klasskamrat Calle Friberg var Lisa Nordéns sällskap på idrottsgalan. Ringde min mor när jag såg det på tv för att höra om hon också hade sett det, men hon hade bara tittat på Lisas klänning och helt missat att Calle satt bredvid ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar