söndag 7 juli 2013

TT + annat

Så där då har det blivit lite mer träning att skriva ner i träningsdagboken. 5x4 minuter i onsdags med efter följande häckklippning, så jag blev trött i både ben och armar. Torsdag bjöd på 14 gånger upp för skidbacken. Blandade mellan lite olika uppfarter, rakt upp för gamla liftspåret, upp för nya vändan som vi körde på förra träningstävlingen och en sväng som går till höger i skogen upp. Startade och stoppade intervallerna på samma ställe vid foten av backen och på toppen av backen. Det tog mellan 1,54 och 2,40 upp till toppen beroende på väg upp. Avslutade med en brant och nästan lika lång backe på vägen hem. I fredags blev det 3 x 10 minuter tröskel för att inte bli allt för trött till lördagens träningstävling. Ja så i går blev det tränings tävling på Gunnars nya bana i skidbacken. Riktigt kul men tuff bana och denna gång orkade jag bara hänga med Gunnar i cirka ett halvt varv innan jag var tvungen att ta mitt eget tempo. Kände att jag hänger med bra upp för men tappar på de tekniska partierna. Gunnar var snabbare på att köra långsamt än vad jag var! Efter racet cyklade jag hem åt lite lunch och cyklade sedan ett kort distanspass på ca två timmar upp till Väddö för lite trevlig tid med familjen.

Snodd från Gunnar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar