lördag 2 mars 2013

Tränings race


Idag var det dags för träningsrace hemma hos Gunnar igen. Vi var sju stycken som kom till start och jag missade starten totalt och kom iväg sist. På grund av ytligare en miss så tog det två varv innan jag kom om Carlos och kunde börja jaga de andra. Banan var mer lätt cyklad idag än förra helgen, även om det var vissa partier med is som ställde krav på balans. Jag har fortfarande svårt när det är sådana här förhållanden. Så det är jättebra träning för mig. En sak som jag skall ändra till nästa gång är att bromsa mindre. Tappar fästet vid inbromsningar på isen, får försöka bromsa innan isen och släppa på mer på isen.

Snodd från Gunnar

Eftermiddagen spenderades med min privata tränare som satt på snowracern och kommenderade pappa, fortare fortare!

Härligt vår väder var det också! Havet är där någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar