tisdag 20 september 2016

Norrtälje höjdare

Idag har jag träningsvärk... råkade ställa upp i en löpartävling som gick fyra gånger upp och ner för slalombacken här i Norrtälje. Det var inte riktigt meningen, var där för att representera cykelklubben och sen så skulle barnen springa loppet. Men jag blev lite sugen på att prova själv och när det skulle funka att först följa med barnen runt på deras tävling och sedan ställa upp själv så körde jag. Det är kul att få prova på att tävla i något som man inte har så stor koll på. Jag hängde med bra uppför men blev ordentligt ifrån sprungen utför. Kom inte sist i alla fall och är nöjd med det :)




Annas så är tanken att ta det lite lugnt med träningen ett tag och bara träna när och det jag känner för ytterligare ett tag till. Var ute en sväng i lördags och körde lite fina stigar och bara njöt av cyklingen.



Har inte skrivit något om långlopps Sm som jag körde förra helgen. Det är inte så mycket att skriva om, körde extremt dåligt och kroppen ville inte alls vara med. Vet inte om det var någon skit i kroppen som ställde till det eller om vurpan jag gjorde på Långlopps KM helgen innan gjorde något. Hur som så ville inte kroppen tävla och jag fick rulla runt och bara ta mig i mål. Eventuellt blir det någon tävling till annars så tar jag det lugnt ett tag till och börjar planera vinterns träning... för nästa år då djävlar... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar