fredag 9 maj 2014

Upplandscup Kvisthamra

Igår var Norrtälje CK värd för den andra deltävlingen i Upplandscupen och vi körde den nya banan vid Kvisthamra backen. Banan är inte helt klar än, men är redan riktigt bra! Själv var jag inte ett dugg taggad för tävling, men är det tävling bara några minuter från sin egen dörr så måste man ju köra. Självförtroendet var i botten och jag kände mig mest tjock och långsam. Fast efter tre varv började glädjen komma tillbaka och när Stefan började tröttna, så kände jag att det började bli tid att gasa lite. Tyvärr han jag inte ikapp Johan Carlström innan målgång. Jag har mycket att jobba med vad gäller känsla i skogen och måste höja farten flera gånger om i nedförsbackarna. Mycket teknikträning framöver!

Foto av Chippen:
Cykla över vattenslang. 

Titta jag kan göra två saker samtidigt, dricka vatten och trycka på cykeldatorn ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar