tisdag 26 november 2013

Dopade tråkmånsar

Härom dagen hittade lilleman lite gamla kort från VM i Åre 99. Till en början tyckte jag det var kul att bläddra igenom korten, men efter ett tag insåg jag att många av de gamla idolerna har åkt fast för doping. Det lägger en trist dimma över minnena. På ett plan kan jag förstå detta med doping, pengar och allt det där. Fast på ett annat plan kan jag absolut inte förstå det. Hur kul kan det vara att vinna VM och sedan resten av livet veta att jag fuskade mig till det? Jag skulle hellre komma sist på VM och veta att jag gjort så bra jag kan och kunna njuta av allt runt om kring och att jag fått möjligheten att köra ett VM. Jag har själv haft EPO sprutor liggandes i kylskåpet. Vi gav lilleman EPO sprutor innan njurtransplantationen. Han fick en liten dos ur en behållare och merparten av EPOt slängdes. Så jag har haft tillgång och möjlighet till att dopa mig, MEN skulle aldrig komma på tanken att göra det! Jag snurrar hellre runt ren i slutet av gubbklassen än att köra om segrar i elitklassen dopad.

 Dopad

Dopad

 Dopad

Dopad



Ja ja nu när jag då inte dopar mig måste jag väl träna också? Och det har jag börjat lite lugnt med efter förkylningen. Har inte börjat köra för fullt än, men räknar med att göra det till slutet av veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar