tisdag 15 oktober 2013

Höstens träning

Träningsplanen fram till jul kommer i grova drag se ut som följer:

Måndag: 6 x6 minuter på 50 i kadens och 85% av max i puls med en spurt de sista 30 sekunderna i varje intervall.

Tisdag: Vo2max t.ex. 4x4 + Styrketräning

Onsdag : 6x6 minuter på 50 i kadens och 85% av max i puls med en spurt de sista 30 sekunderna i varje intervall.

Torsdag: Vo2max t.ex. 4x4 + Styrketräning

Fredag: Vila

Lördag & Söndag: Distans, teknikträning eller Vo2 Max beroende på tid och väder. Även styrketräning minst en av dagarna.

Fokus denna höst kommer ligga på styrka och syreupptag. Har även gett mig den på att jag skall ner lite till i vikt. Har ju varit nere på 74 kg och då hängde jag med flera landsvägsproffs upp för backarna runt Orsa på SM. Så lite närmare den vikten skall jag försöka nå för att höja min kapacitet lite till. Fast riktigt så smal får jag inte bli för Anna ;)


Har redan börjat med detta upplägg och träningen i går och idag har följt planen (börjar i alla fall bra). Trampade tungt i 6x6 minuter i måndags och sprang en sväng med sonen idag och spurtade upp för backarna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar