tisdag 4 juni 2013

2 x Kvisthamrabacken

I söndags på årets hittills varmaste dag valde jag att köra backintervaller i Kvisthamrabacken. Vet inte hur smart det var men det gick skapligt med lite modifikation J. Började med att köra fem vändor rakt upp för gamla liftspåret, 1:58, 1:57, 1:55, 1:56, 2:04. Sen börjar värmen göra sig påmind och jag väljer att köra fem vändor till höger i backen så att jag håller mig mer i skuggan och slipper den värsta solen. Den stigningen är något lättare och tar lite längre tid, 2:29, 2:33, 2:28, 2:30, 2:31, men en dag som denna hade jag inget val och det är fortfarande en rejäl backe! Nu har vattnet tagit slut och jag börjar känna att det nog är dags att sluta denna träning innan det sliter allt för mycket på kroppen. Kan dock inte hålla mig utan kör två avslutande vändor upp i det gamla liftspåret på 2:01 och 2:04 minuter. Så totalt 12 vändor. Får satsa på fler en något svalare dag, eller när jag har vant mig lite mer vid värmen och har mer vatten med mig!




Igår blev det blandade löpintervaller i de olika backarna i Kvisthamra under 35 minuter. Blandade mellan att springa hela vägen upp till toppen och att köra kortare ruscher en bit upp i backen. Får se vad det blir för träning i dag. Det står 4x4 på schemat och just nu känns det som om det blir på rulle, åter kommer med vad det blir lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar